زانویی لوله فولادی برق

زانویی لوله فولادی برق

ساختمان‌ها و مراکز صنعتی مانند سایر مکان‌ها به تجهیزات متنوعی نیاز دارند. زانویی لوله فولادی برق یکی از پرکاربردترین ابزارها در ساخت سیستم‌های لوله کشی می‌باشد. اما آیا می‌دانید آن‌ها چه کاربردی دارند؟ بیایید با انواع لوله‌های برق آشنا شویم تا کاربرد آن‌ها را بدانیم. لوله‌های برق مهم‌ترین قطعاتی هستند که برای پوشش هادی‌های الکتریکی استفاده می‌شود. این هادی‌ها با عبور لوله‌های برق محافظت می‌شوند و هیچ وسیله خارجی برای آسیب رساندن به آنها وجود ندارد. علاوه بر این، به نجات جان انسان‌ها کمک می‌کند.

تماس ناخاسته بین هادی و سیم ممکن است منجر به آسیب جانی شود. این لوله‌ها که برای انتقال سیم‌ها و هادی‌ها استفاده می‌شوند، نیاز به زانویی لوله فولادی برق دارند تا در جهات مختلف استفاده شوند. لوله‌های برق اغلب در ساختمان‌های اداری، ورزشی، مسکونی، تجاری و سایر ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. همچنین هادی‌های برق را به راحتی و بدون آسیب به سایر قسمت‌های ساختمان هدایت می‌کند.

زانویی لوله فولادی برق

انواع زانویی لوله فولادی برق 

برای عبور لوله‌های برق در قسمت بین دیوار و سقف یا دیوار و کف به یک زانویی نیاز دارید. زیرا لوله‌ها خم نمی‌شوند، یا اگر خم می‌شوند، زمان زیادی می‌برند. بنابراین بهترین ایده استفاده از زانویی لوله فولادی برق در چنین موقعیت‌هایی است. زانویی بسته به جنس، اندازه و حتی سلیقه برق در کار استفاده شده، متفاوت است. البته بعضی از زانویی‌ها در بعضی محیط‌ها قابل استفاده نیستند. ابتدا باید اطلاعاتی در مورد انواع زانوی‌های برق به دست آورد تا بتوان با سهولت بیشتری از آن‌ها در محیط مورد نظر استفاده کرد.

انواع زانویی لوله برق عبارتند از:

◀️ زانویی برق پلی آمید یا سر بلند
◀️ زانویی برق کوتاه پلی آمید
◀️ زانویی عصایی یا سر بلند upvc
◀️ زانویی کوتاه upvc

در مورد زانویی لوله فولادی برق این نکته را در نظر داشته باشید که هرگز نمی‌توان از زانویی پلی آمید برای اتصال لوله‌های پی وی سی استفاده کرد. زیرا این زانویی‌ها برای این دسته لوله مناسب نیستند. بنابراین هر لوله برق نیاز به اتصالات و زانویی خاص خود دارد.

زانویی لوله فولادی درب دار

زانویی لوله فولادی درب دار

زانویی درب دار که از ریخته گری گالوانیزه گرم ساخته شده است. یکی از پرکاربردترین و آسان‌ترین اتصالات در فضاهای بیرونی است. استفاده از زانویی درب دار در پیچ‌‌اش خطوط لوله کشی استفاده می‌شود که طبق استانداردهای ISO و BS تولید می‌شوند. در برخی مکان‌ها مانند سوله‌ها و کارخانه‌ها از لوله‌های گالوانیزه برای لوله کشی برای محافظت از تاسیسات الکتریکی برای محافظت از سیم‌ها و کابل‌ها استفاده می‌شود.

این لوله‌ها از یک سری کانکتور برای اتصال خود و همچنین برای اتصال جعبه‌های توزیع و جعبه کلید و پریز استفاده می‌کنند. این اتصالات انواع مختلفی دارند که بسته به نوع اتصال موجود مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال برای اتصال دو لوله گالوانیزه در یک خط مستقیم از بوشن استفاده می‌شود و برای اتصال لوله به جعبه اتصال و پایه آن به براز بوش استفاده می‌شود. اما گاهی اوقات نیاز به تغییر مسیر در خط لوله کشی است که در این نقاط بهترین گزینه برای برقراری اتصالات با استفاده از زانویی است.

زانویی در مدل‌های ساده درب دار در بازار موجود است. قرار دادن درب روی زانویی با روکش باعث می‌شود که مسیردهی سیم‌ها و کابل‌ها آسان باشند. همچنین عیب یابی و تعمیر سیم‌ها سریعتر و آسانتر است. زانویی درب دار از ریخته گری با مواد اولیه مانند کربن، فولاد و گالوانیزه گرم ساخته می‌شود.

زانویی لوله فولادی دور دار

زانویی لوله فولادی دور دار

زانویی دور دار فولادی که به آن خم لوله می‌گویند یکی از لوازم جانبی لوله کشی است. لوله فولادی به روش‌های مختلف خم می‌شود. یکی از روش‌ها گرما است که برای لوله‌های پلاستیکی انتخاب خوبی است. با این حال، زمانی که لوله از فولاد ساخته شده باشد، خم شدن آن با دست دشوار خواهد بود. بنابراین از زانویی دور دار لوله فولادی استفاده می‌شود. لوله زانویی بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی طراحی و تولید می‌شود. بنابراین دارای اندازه و ضخامت استاندارد است. این زانویی سبک است و اتصالات را به راحتی محکم می‌کند.

همچنین در دراز مدت پوسیده و زنگ نمی‌زند. می‌توان گفت عمر طولانی و نصب ساده از مهم‌ترین عناصر این تجهیزات است. همچنین در صورت وجود ایراد به راحتی قابل تعویض و رفع می‌باشد. این زانویی‌ها در برندهای مختلف تولید می‌شوند و قیمت مناسبی نیز دارند. مواد زانویی عبارتند از فولاد سرب، فولاد ضد زنگ و فولاد کربن. بنابراین مقاومت بالایی دارند و در شرایط مختلف محیطی قابل استفاده هستند. برای تهیه و خرید زانویی لوله فولادی دور دار می‌توانید انواع آن را با هم مقایسه کرده و با توجه به نیاز پروژه از فروشگاه ما تهیه کنید.

زانویی لوله فولادی برق
فهرست مطالب
آخرین مطالب